ZUPKI...DANIA...DESERY...COŚ NA ZĄB...


                                                  


Moje słodkie , maślane bułeczki…ze śliwkami

Jesień, więc piekę bułeczki na słodko i ze śliweczkami, będą na pierwszego października na śniadanie…

Śliwki zawinęłam do środka ciasta i ciasno ułożyłam w tortownicy…więc będzie je można odrywać…mniam,mniam…

Ciasto:  3 szkl. mąki, 5 łyżek cukru, 2 łyżki masła, 300 ml mleka, 7 dek. suchych drożdży,              szczypta soli, …mleko podgrzać, masło roztopić-schłodzić, szybkie składniki  połączyć…dolać mleko z masłem…wyrobić… odstawić w ciepłe miejsce na godzinę… łyżką nabierać ciasto dodać masę śliwkową…układać ciasno do foremki…i znów odstawić do wyrośnięcia na pół godziny …piec 25 min w piekarniku rozgrzanego do 190 stopni.

Masa śliwkowa: 20 dek śliwek, łyżka masła, 3-4 łyżek cukru…śliwki pokroić w kostkę…podsmażyć z masłem, i cukrem do skrystalizowania…

Ja zawsze robię śliwek trochę więcej,,, gorące daję do słoika…jak ostygnie…do lodówki…i używam w następnym pieczeniu  smacznych bułeczek…



    Zupa kalafiorowa
 Taka mi smakuje najlepiej…
Nie dodaję proporcji, bo sama nigdy nie ważę…odmierzam…
Po prostu…wszystkiego po troszku i do smaku…
Kalafiora dałam połóweczkę…był duży…do ugotowanego bulionu, miałam ze skrzydełek kaczuszki…
Marchewka, pietruszka,  seler,  cebula, czosnek, ziemniaczek…i wszystko w kosteczkę pokrojone…
Listek laurowy, sól,  pieprz, ziele angielskie, pietruszka zielona, koperek
Maggi, troszkę śmietany…ja zawsze dodaję 30%...można nie taką tłustą…
Skrzydełka obieram z mięsa i dodaję do zupy


29-09-2013
JAJECZNICA Z MAŚLAKAMI
 
W niedzielę nazbierałam trochę maślaczków…nie chodzę ostatnio na grzyby…jakoś nie mam do tego serca… wolę w  iesie  szukać coś ciekawego do fotografowania…a te  się nie ukrywały…więc będzie jajeczniczka na śniadanie poniedziałkowe…

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wisła

PLED CZTERY ŻYWIOŁY --- OMBRE